I takt med at e-handlen fortsat vokser i tempo, som kun få brancher kan komme i nærheden af og som de fleste misunder, så stiger konkurrencen dag for dag. For få år siden handlede det om at have masser af autoritet hos Google, og de sociale medier spillede en lang mindre rolle.
Men i dag er digital marketing blevet langt mere holistisk og de tekniske parametre bliver stadig vigtigere og vigtigere, hvis man både ønsker at flere besøgende og ikke mindst flere salg, hvilket de fleste webshops gør i dag.
I 2019 og i 2020 spiller brugeroplevelsen en afgørende rolle for at man får succes, og brugeroplevelsen hænger altid sammen med dit brugerdesign og i sidste ende dit CMS-system. Så hvis du kunne tænke dig at få nogle gode indspark til, hvordan du kan forbedre din hjemmesides performance, så kan du her læse hvad nogle af Danmarks bedste inden for dette område ville gøre.
En til tider overset SEO fidus er, at arbejde med anchor links også kaldet "jump tags". Det er især godt at arbejde med, når man har længere artikler hvor der er op til flere H1, H2 og H3´er i. Anchor links kan betegnes som et internt link på den side man allerede er på - når der klikks på det "hopper" man op eller ned til den underoverskrift der linkes til. Du kan se et eksempel på det ved at scrolle helt ned i bunden af denne side og trykke på pilen der peger op, det er et anchor link til toppen af siden.
En god måde at få det indarbejdet på sin side er ved at bruge en indholdsfortegnelse der har anchor links til de forskellige underoverskrifter i artiklen. Google er rigtig glad for denne opbygning og viser sågår jump tags i SERP. Derudover kan de også bruges til at linkbuilde til flere steder på samme side. Du kan linke til selve URLen men også til URL/#jumptag